Minecraft Simülasyon Uzaklığı Nedir, Kaç Olmalı?

Bugün “Minecraft Simülasyon Uzaklığı nedir, kaç olmalı?” konusuna birlikte göz atacağız. Minecraft oynarken oyunun akıcılığı ve performansı, bazen anlam veremediğimiz teknik ayarlara bağlı olabilir. Bu ayarlardan biri de “Simülasyon Uzaklığı”dır. Oyunun dünyası sizin etrafınızda canlı bir şekilde işlemeye devam ederken, aslında ekranın arkasında birçok şey hesaplanır ve simüle edilir. Peki, bu “Simülasyon Uzaklığı” tam olarak ne anlama geliyor? Oyun deneyimini nasıl etkiler? Bilgisayarınız için en uygun ayar ne olmalı? Hazırsanız, gelin bu ayarı birlikte keşfedelim!

Minecraft Simülasyon Uzaklığı Nedir?

Minecraft’ta “Simülasyon Uzaklığı” (İngilizcesi: Simulation Distance), oyuncunun etrafındaki dünyada aktif olarak simüle edilen (işlem yapılan) alanın yarıçapını belirleyen bir ayardır. Bu alan içinde:

Simülasyon Uzaklığı Ne Kadar Olmalı?

Simülasyon Uzaklığı vs Görüş Mesafesi

Ayar Ne İşe Yarar?
Simülasyon Uzaklığı Oyuncunun etrafındaki dünyada “etkileşim” ve “işlem yapılan” alan
Görüş Mesafesi (Render Distance) Oyuncunun görebildiği grafiksel alan (bloklar, yapılar)

Örnek: Simülasyon uzaklığın 5, görüş mesafen 20 ise:

  • 20 blok uzağı görebilirsin, ama
  • Sadece 5 blok uzaklıktaki canlılar hareket eder.

Performans Tavsiyesi

Exit mobile version