Coco EVS Elektrikli Araç İncelemesi

Bugün ‘Coco EVS Elektrikli Araç İncelemesi’ konusunu ele alacağız. Çevre dostu ulaşım çözümlerine artan ilgiyle birlikte, elektrikli araçlar hayatımızda daha fazla yer buluyor. Sürücüler olarak hem konforlu hem de sürdürülebilir bir deneyim arıyoruz. Ancak piyasadaki seçenekler arasında doğru aracı bulmak bazen zorlayıcı olabilir. Coco EVS modeli de bu alanda dikkat çeken alternatiflerden biri. Peki, bu araç neler sunuyor? Performansı, menzili ve kullanıcı deneyimi açısından ne gibi artı ve eksilere sahip? Hazırsanız, gelin birlikte detaylıca inceleyelim:

Lingbao Coco EVS

Lingbao Coco EVS, Çin merkezli Jiangsu Jemmell New Energy Vehicle Co., Ltd. tarafından üretilen, ultra-ekonomik bir şehir otomobilidir. 2021 yılında piyasaya sürülen araç, kompakt boyutları, düşük maliyeti ve 4 kişilik kapasitesi ile özellikle genç kullanıcılar ve şehir içi ulaşım arayanlar için tasarlanmıştır. 26,800 RMB (yaklaşık 4140 USD) başlangıç fiyatı ile segmentinde en uygun fiyatlı modellerden biri olarak konumlanır.

Genel Bilgiler

Özellik Detay
Üretici Jiangsu Jemmell New Energy Vehicle Co., Ltd.
Üretim Yılı 2021 – günümüz
Araç Segmenti A segmenti / Şehir otomobili
Gövde Tipi 5 kapılı hatchback

Tasarım ve Donanım

Lingbao Coco EVS, kompakt boyutlarıyla dar şehir sokaklarında kolay manevra kabiliyeti sunar. Modern çizgilere sahip olan araç, LED gündüz farları ve aerodinamik hatlarıyla çağdaş bir görünüm sergilemektedir. İç mekânda ise minimal ve fonksiyonel bir tasarım anlayışı benimsenmiştir. Bazı modellerinde dokunmatik multimedya ekranı, geri görüş kamerası ve temel sürücü destek sistemleri (ABS, EBD gibi) standart olarak sunulmaktadır.

Donanım Seviyeleri

Lingbao Coco EVS, iki ana donanım paketi ile satışa sunulmaktadır:

Aralarındaki farklar donanım anlamında minimaldir; ancak Alliance sürümü özellikle yaz aylarında klima ve modern bağlantı özellikleriyle daha konforlu bir kullanım sağlar. Henüz ülkemizde bulunmayan bu aracı klimasız bir donanım paketini piyasaya sürmek çok yanlış bir tercih olur bence.

Batarya Teknolojisi ve Şarj

Lingbao Coco EVS’de kullanılan batarya, Lityum Demir Fosfat (LiFePO4) kimyasında üretilmiştir. Bu batarya teknolojisi, düşük maliyetli ve yüksek güvenlikli olması nedeniyle Çin’deki giriş seviyesi EV modellerinde yaygın olarak kullanılmaktadır.

Özellik Detay
Batarya Kapasitesi 17,8 kWh (LiFePO4)
Menzil 120 km (NEDC)
Şarj Süresi AC Şarj: 7 saat
DC Hızlı Şarj Desteklenmez

Şasi ve Sürüş Özellikleri

Lingbao Coco EVS’nin platformu, maliyet minimizasyonu ve iç hacim maksimize edilerek tasarlanmıştır. Ön bağımsız süspansiyon ve arka trailing link sistemine sahiptir. Fren sisteminde önde disk, arkada kampana tipi frenler kullanılmıştır. 155/70 R13 ebadındaki küçük lastikleriyle ekonomik ve şehir içi kullanım için optimize edilmiştir. Ancak performans olarak pist veya uzun yol sürüşleri için uygun değildir.

Özellik Detay
Süspansiyon Ön: Bağımsız, Arka: Trailing link
Frenler Ön disk, arka kampana (drum)
Lastikler 155/70 R13

Motor Detayları:

Özellik Detay
Motor Tipi Elektrikli (Permanent Magnet Synchronous Motor)
Maksimum Güç 30 kW (41 PS)
Maksimum Tork 95 Nm
Azami Hız 100 km/s
Tüketim 10,8 kWh/100 km (Her iki donanım paketinde sabit)

Ağırlık ve Ölçüler:

Özellik Detay
Uzunluk 3548 mm
Genişlik 1536 mm
Yükseklik 1588 mm
Dingil Mesafesi 2300 mm

Genel Değerlendirme

Menzil - 50%
Motor Gücü - 21%
Tasarım - 48%
Tüketim - 65%
İç Mekan ve Konfor - 40%
Güvenlik - 25%
Fiyat/Performans Oranı - 50%

43%

Genel Ortalama

Lingbao Coco EVS, düşük fiyatı ile şehir içi kullanım için ideal bir seçenek sunuyor. 120 km menzil ve 10,8 kWh/100 km'lik enerji tüketimi ile ekonomik bir sürüş sağlıyor. Motor gücü, 41 beygirle yeterli olsa da yüksek hızlarda ve yokuşlarda performans sınırlı kalabiliyor. Tasarım, segmentine göre geniş iç hacim sunuyor ancak dış görünüş sade. İç mekan ve konfor açısından temel ihtiyaçları karşılayan araç, güvenlik özellikleri bakımından eksiklikler taşıyor; özellikle hava yastığı bulunmuyor. Fiyat-performans açısından iyi bir denge kuruyor, ancak güvenlik ve konfor açısından bazı iyileştirmelere ihtiyaç duyuyor.

Exit mobile version