Ford Lastik Basıncı

Ford Capri Lastik Hava Basıncı Kaç Olmalı

🚗 Ford Capri Lastik Hava Basıncı Rehberi (Mk1 – Mk2 – Mk3) – PSI & Bar Tablosu

 

Image

Ford Capri, 1969–1986 yılları arasında üretilmiş arkadan itişli klasik spor otomobillerden biridir. Bu modelin performansı ve yol tutuşu için en kritik unsurlardan biri Ford Capri lastik hava basıncı değerlerinin doğru ayarlanmasıdır.

Bu rehberde:

  • Ford Capri PSI değeri
  • Ford Capri bar değeri
  • Ford Capri lastik ebatları
  • Ford Capri Mk1 – Mk2 – Mk3 lastik basıncı tabloları
  • Spor sürüş lastik basıncı ayarları
  • Yaz – kış lastik basıncı farkları

tamamen detaylı olarak sunulmuştur.


🛞 1. Ford Capri Tüm Modeller İçin Önerilen Ortalama Basınç

Konum PSI Bar
Ön 30 PSI ≈ 2.1 bar
Arka 32 PSI ≈ 2.2 bar

✔ Günlük kullanım için en dengeli ayardır.
✔ Capri’nin arkadan itişli olması nedeniyle arka basınç daima 1–2 PSI daha yüksek tutulmalıdır.


📘 2. Ford Capri Model Yıllarına Göre Lastik Hava Basıncı Tablosu

2.1 – Ford Capri Mk1 (1969–1974)

Lastik ebatı: 165/80 R13 – 175/70 R13

Kullanım Türü Ön PSI Arka PSI
Normal sürüş 28–30 PSI 30–32 PSI
Tam yük 32 PSI 34 PSI
Spor sürüş 32 PSI 34 PSI

2.2 – Ford Capri Mk2 (1974–1978)

Lastik ebatı: 175/70 R13 – 185/70 R13

Kullanım Türü Ön PSI Arka PSI
Normal sürüş 30 PSI 32 PSI
Tam yük 32 PSI 34 PSI
Uzun yol 31 PSI 33 PSI

2.3 – Ford Capri Mk3 (1978–1986)

Lastik ebatı: 185/70 R13 – 195/60 R14

Kullanım Türü Ön PSI Arka PSI
Normal sürüş 30–32 PSI 32–34 PSI
Tam yük 33 PSI 35 PSI
Spor sürüş 34 PSI 36 PSI

🧩 3. Lastik Ebatlarına Göre Ayrıntılı Basınç Tablosu

3.1 – 165/80 R13

Ön Arka
28–30 PSI 30 PSI
İlginizi Çekebilir:  Ford Everest Lastik Hava Basıncı

3.2 – 175/70 R13

Ön Arka
30 PSI 32 PSI

3.3 – 185/70 R13

Ön Arka
30–32 PSI 32–34 PSI

3.4 – 195/60 R14 (GT – Injection modeller)

Ön Arka
32 PSI 34 PSI

🌡 4. Ford Capri Yaz – Kış Lastik Basıncı Ayarı

❄️ Kışın:

  • Soğuk hava lastik basıncını düşürür
  • Tavsiye:
    Ön +1 PSI, Arka +1 PSI

☀️ Yazın:

  • Uzun yol + yüksek sıcaklık lastiği ısıtır
  • Ekstra artış gerekmez
  • Tam yükte arka +2 PSI yapılabilir

🏁 5. Ford Capri Spor Sürüş Basınç Ayarı

Ford Capri 2.0 – 2.3 – 2.8 Injection gibi güçlü modeller için:

Konum PSI
Ön 32–34 PSI
Arka 34–36 PSI

✔ Viraj giriş – çıkışları daha dengeli olur
✔ Direksiyon tepkileri sertleşir ve daha sportif hissedilir


🔍 6. Aşınma Tipine Göre Basınç Teşhisi

Aşınma Tipi Neden
Ortadan aşınma Basınç fazla
Kenar aşınma Basınç düşük
Dalgalı aşınma Rot-balans bozuk
İç aşınma Kamber ayarı yanlış

🛑 7. Sık Sorulan Sorular (SSS)

Ford Capri lastik basıncı kaç olmalı?

Ön 30 PSI – Arka 32 PSI genel tavsiyedir.

Hangi modelde hangi basınç kullanılır?

Mk1, Mk2, Mk3 tabloları yukarıdadır.

Spor kullanım için basınç artar mı?

Evet, 2–3 PSI artırılabilir.

Kışın basınç artırmak gerekir mi?

Evet, soğuk hava nedeniyle +1 PSI uygundur.


🏆 8. Sonuç – Ford Capri İçin En İdeal Lastik Hava Basıncı

Ford Capri lastik hava basıncı, aracın yol tutuşu, güvenliği ve sürüş keyfi açısından çok önemlidir.

En ideal günlük ayar:

Ön: 30 PSI • Arka: 32 PSI

Spor kullanım:
➡ Ön 32–34, Arka 34–36 PSI

Tam yük:
➡ Arka +2 PSI

İlginizi Çekebilir:  Ford Aerostar Lastik Hava Basıncı

Bu ayarlar klasik Capri’nin performansını en üst seviyeye taşır.

Cağrı Kara

Merhaba, ben Çağrı Kara. 6 yılı aşkın süredir otomotiv sektöründe teknik editör ve saha muhabiri olarak görev yapıyorum. Bunun öncesinde ise 4 yıl boyunca sanayide motor ustası olarak çalıştım; bu süreçte motor arızalarından mekanik onarımlara kadar birçok konuda derinlemesine deneyim kazandım. Araç-motor sağlığından trafik güvenliğine, araç incelemelerinden sektörel gelişmelere ve yolculuk ipuçlarına kadar geniş bir alanda bilgi sahibiyim. Aractrafik.com.tr’de, hem güncel otomotiv haberlerini sizlere ulaştırıyor hem de araç sahiplerinin araç bakımı ve sağlığı konusunda bilinçli kararlar almasına yardımcı oluyorum. Otomotiv dünyasındaki yenilikleri takip etmek ve doğru, tecrübeye dayalı bilgileri paylaşmak için buradayım.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu